Tuesday, July 5
Shadow

Three Travel Destinations: London to Bristol | Dubai to Sharjah | Doha to Amman

Three Travel Destinations: London to Bristol Dubai to Sharjah Doha to Amman

Travel Destination London to Bristol
Bristol, Photo: Pexels

London to Bristol

Foodie capital of the West Country, Bristol has got it all. From cheesecake at Hart’s Bakery to modern British plates in a shipping container at Box-E, you could easily spend two days here doing nothing but eating. When done, go around the waterways and see the city from the water. Bristol Ferry Boats operates waterbus services 364 days a year, letting you jump on and off as you choose from Bristol Temple Meads train station to the SS Great Britain. Make time to visit the Clifton Suspension Bridge, which first opened in 1864, the Grade I-listed structure is widely considered to be Brunel’s greatest work and is an internationally recognized icon of the city.

 

sharjah travel
Sharjah, Photo: Pexels

Dubai to Sharjah

Head to the city of Sharjah for a relaxing break from the noise and rush of Dubai and an intimate experience of UAE culture. An educational and cultural heart of the country, come here for numerous museums, cultural centers, and its grand University City. While here the must-see includes the beautiful Al Noor Mosque, this Ottoman-style mosque overlooking the Khalid lagoon is the most magnificent one amongst the 600 mosques in Sharjah. The city is also home to an aquarium, which is spread over two floors and has an enchanting world of clownfish, seahorses, eels, and sharks.

 

travel amman
Travel Amman, Photo: Pexels

Doha to Amman

Old meets new in Jordan’s electrifying capital city of Amman. Amman’s burgeoning art scene sets the stage for some epic festivals. Every summer, thousands of revelers flock to King Hussein Park for the Amman Summer Festival—a joyful explosion of dance, music, and art. In May, spectators can view graffiti masterpieces at the Baladk Street Art Festival, and in July, the Franco-Arab Film Festival showcases French-Arab productions.

 

Travel to Bora Bora : A romantic travel destination

Travel Norway of Arabia : A protectorate of Northern Oman

Travel to Machu Picchu : the lost city of Incas

শ্রীমঙ্গলের ইকো রিসোর্ট লিচিবাড়ি ইকো রিসোর্ট : ইকো রিসোর্টের ভাড়া ও বিস্তারিত

লন্ডন থেকে ব্রিস্টল

ওয়েস্ট কান্ট্রির ভোজনরসিকদের রাজধানী বলা হয় ব্রিস্টলকে। কী নেই এখানে! হার্টস বেকারির চিজকেক থেকে বক্স-ই এর শিপিং কনটেইনারে পাবেন মডার্ন ব্রিটিশ প্লেট। দুটো দিন এখানে কেবল খেয়েই কাটিয়ে দিতে পারেন। আর কিছুই করতে হবে না আপনাকে। খাওয়া শেষে চলে যান পানির কিনারে, পানির ওপর বসে চোখ বুলিয়ে নিন শহরটাতে। বছরের ৩৬৪ দিনই চালু থাকে ব্রিস্টল ফেরি বোট। এগুলোতে চড়ে ব্রিস্টল টেম্পল মিডস ট্রেন স্টেশন থেকে এসএস গ্রেট ব্রিটেনে আসা-যাওয়া করতে পারবেন। ক্লিফটন সাসপেনশন ব্রিজটা দেখার জন্য হাতে সময় রাখুন। ১৮৬৪ সালে প্রথম চালু হয় ওটা। প্রথম গ্রেডে তালিকাভুক্ত স্থাপনাটি ব্র“নেলের সেরা কাজগুলোর একটি। শহরের আন্তর্জাতিক মানসম্পন্ন আইকন হিসেবেও এর নামডাক আছে।

 

দুবাই থেকে শারজাহ

দুবাইয়ের শব্দদূষণ ও ব্যস্ততা থেকে ক্ষণিকের আরাম আয়েশ পেতে চলে যান শারজাহ শহরে। আরব আমিরাতের সংস্কৃতিকে খুব কাছ থেকে উপলব্ধি করুন এখানে। দেশটির শিক্ষা ও সংস্কৃতির কেন্দ্রবিন্দু বলা চলে অঞ্চলটাকে। আছে অগণিত জাদুঘর, সাংস্কৃতিক কেন্দ্র। আর আছে বিশালাকার ইউনিভার্সিটি সিটি। এখানে যা না দেখে যাবেন না তা হলো চোখ জুড়ানো আল নুর মসজিদ। খালিদ লেগুনের পাশ ঘেঁষে থাকা অটোমান ধাঁচের তৈরি মসজিদটি শারজাহর বাকি ৬০০ মসজিদের মধ্যে সবচেয়ে জমকালো। এ শহরে একটি অ্যাকোয়ারিম আছে যা দুটো ফ্লোর জুড়ে ছড়ানো। এখানে আপনাকে স্বাগত জানাবে ক্লাউনফিশ, সিন্ধুঘোটক, ইল ও হাঙর।

 

দোহা থেকে আম্মান

পরতে পরতে উত্তেজনা ছড়িয়ে আছে জর্দানের রাজধানী আম্মানে। আম্মানের ক্রমবর্ধমান শৈল্পিক চেহারাটা যেন দিনকে দিন বিভিন্ন উৎসবের জন্য নিজেকে তৈরি করে আসছে। প্রতিটি গ্রীষ্মে হাজারো ফুর্তিবাজ মানুষ ভিড় জমায় কিং হুসেইন পার্কে। সেখানে তারা মহাউল্লাসে পালন করে আম্মান সামার ফেস্টিভাল। আনন্দঘন এ উৎসবজুড়ে থাকে নাচ, সঙ্গীত ও চিত্রকর্মের প্রদর্শনী। মে’তে এখানে পর্যটকরা বালাদাক স্ট্রিট আর্ট ফেস্টিভালে দেখতে পায় অনেকগুলো চমৎকার গ্রাফিতি। আর জুলাই এলে ফ্রাঙ্কো-আরব ফিল্ম ফেস্টিভাল প্রদর্শন করে ফ্রেঞ্চ-আরব যৌথ প্রযোজনার চলচ্চিত্র।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!